Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

İzleyiciler

Bu Blogda Ara

9 Ocak 2023 Pazartesi

Tuzlu Kurabiye Tarifi Nasıl Yapılır?

Şekli Şahane Tuzlu Kurabiye Tarifi İçin Malzemeler

  • 200 gram oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
  • Yarım su bardağından biraz eksik sıvı yağı (70 ml)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurtanın beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 4 su bardağı un (480 gram)
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Üzeri için:

  • Ayırdığımız yumurta sarısı
  • Susam
  • Çörekotu
  1. Yoğurma kabına oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı yada margarini alalım.
  2. Üzerine sıvı yağ, yoğurt, yumurtanın beyazı, şeker, tuz ve sirkeyi ekleyerek karıştıralım.
  3. Üzerine bir miktar un ekleyelim ardından kabartma tozunu da ekleyerek yoğuralım.
  4. Toplam 4 su bardağı un kullandım.
  5. Yumuşak bir hamur olmalı, unu kontrollü ekleyin.
  6. Hamur hazır olunca dilediğiniz gibi şekil verebilirsiniz. Ben çatalla şekil verdim.
  7. Hamurdan küçük parçalar kopararak çatalın üzerine yerleştirdim ve sonra rulo yaptım.
  8. Şekil verme işlemi bitince üzerine ayırdığım yumurta sarısını dağıtarak susam ve çörekotu ekledim.
  9. Öncede ısıttığım 180 derece fırında 20 dk pişirdim.

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı *Evinizle ilgili Pratik Bilgiler*Tuzlu Kurabiye Tarifi Nasıl Yapılır*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı