Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

İzleyiciler

Bu Blogda Ara

19 Mart 2020 Perşembe

Hamburger Köftesi Tarifi

Hamburger Köftesi Tarifi,
Hamburger Köftesi Tarifi
Püf Noktalarıyla İçin Malzemeler

  • 500 g kıyma (dana döş)
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 yemek kaşığı üzüm pekmezi
  • 1 yemek kaşığı hardal

Hamburger Köftesi Tarifi, Püf Noktalarıyla Yapılışı

  1. Kasaptan tercihen dana döş etinden tek çekim çektirdiğimiz kıymamıza yumurta, pekmez, hardal, galeta unu, pekmez, tuz ve karabiberi ilave edelim.
  2. Yoğurarak malzemelerin karışmasını sağlayalım. Çok uzun uzadıya yoğurmuyoruz, güzelce karışması yeterli.
  3. Hazırladığımız harcı 6 parçaya ayıralım. Elimizle önce top haline getirip üzerine bastırarak mümkün olduğunca daire şekli verelim.
  4. Tercihen izli döküm tavayı ocağa alarak ısıtalım. Yeterince ısınan tavaya köftelerimizi yerleştirip pişirebiliriz.
  5. Köftelerin bir tarafı kızarınca diğer tarafını çevirip pişirelim.
  6. Hamburger ekmeklerinizi de tavada hafif ısıtıp dilediğiniz şekilde hamburgerlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Cheeseburger (çizburger) nasıl yapılır?

Ben köfteler pişmeye yakın üzerlerine birer adet burger peyniri yerleştiriyorum. Burger peynirini marketlerde bulabilirsiniz, kolayca eriyen sarı cheddar peyniri olarak geçiyor. Peynirlerin üzerine de hamburger ekmeklerinin üst kısmını yerleştiriyorum ki beraber biraz ısınsınlar. Bu esnada ocağı da kapatıyorum. Çünkü döküm tava zaten uzun süre sıcaklığını koruyor.  Diğer taraftan da ekmeklerin altı kısmına marul, turşu, domates dilimi,  ketçap ve mayonezi gelişigüzel yerleştirerek hazır ediyorum. Peynirler ısınıp yumuşamaya başladığı an yani hemen 1-2 dakika içinde köfteleri ekmek ve peynirle beraber alıp hazırladığım alt tabanların üzerine yerleştiriyorum.

Ev hamburger köftesi yapımı püf noktaları

  • En önemli konulardan biri köftenin pişerken bir miktar küçüleceğini unutmayıp boyutu ona göre ayarlamanız gerekmekte.
  • Pişirme aşamasında döküm tavaya yağ eklemiyorum, ilk başta koyduğum yere yapışsa da pişince kolayca tavadan ayrılıyor. Zaten köfte kendinden yaplı olduğu için tavanın çizgileri arasına yağ biriktiğini göreceksiniz.
  • Köfteleri pişirirken içini kurutmadan ve suyunu kaybettirmeden pişirmek önemli, bunun için döküm tava kullanmanızı tavsiye ederim.
  • Döküm tava yerine ızgarada da pişirilebilir, ancak et ve köfte pişirmede mümkünse döküm tava tercih edilmeli. Döküm tava ısıyı güzel hapsettiği ve yüksek sıcaklıklara çıkabildiği için mangal tadında et- köfte pişirmenin en sağlıklı ve lezzetli yolu döküm tava edinmek. Döküm tavalar normal tavalara göre biraz pahalı olsa da kullanım ömürleri çok daha uzun olduğu için aslında kıyaslama yapınca alınabilir olduğunu düşüyorum. Hatta indirim zamanlarına denk gelirseniz, normal tava fiyatına döküm tava almanız da çok mümkün. Hamburger tarifinin püf noktalarından döküm tavaya nasıl geldim bilmiyorum ama sizlerle de paylaşmak istedim :)
  • Hamburger tarifi için yabancı bir çok sayfaya da baktım, aslında orijinalinde sadece kıyma, tuz karabiberle de yapılıyor. Bu tarifte ekstradan kullanılan malzemeleri sizin de denemenizi öneririm. Pekmez kullanmak size de ilginç gelebilir. Ben de Sevgili Refika’nın mutfağına konuk olduğumda görmüştüm, o günden beri ben de kullanıyorum
Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı *Evinizle ilgili Pratik Bilgiler*Hamburger Köftesi Tarifi*Hamburger Köftesi Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı