Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

İzleyiciler

Bu Blogda Ara

9 Ekim 2020 Cuma

Mantı Tarifi

    Hamuru için:

  • 3 su bardağıun
  • 1 su bardağıılık su
  • 1 adetyumurta
  • 1 çay kaşığıtuz

    Harcı için:

  • 250 gramkıyma
  • 1 adet orta boykuru soğan
  • 1 çay kaşığıtuz
  • 1/2 çay kaşığıkarabiber
  • 1/2 çay kaşığıpul biber

    Sosu için:

  • 2 yemek kaşığıtereyağı
  • 2 yemek kaşığısalça

    Üzeri için:

  • 1 kasesarımsaklı yoğurt
  • 1 çay kaşığınane
  • 1/2 çay kaşığısumak
  • 1 çay kaşığıpul biber
  • Mantı Tarifinin Püf Noktası

    Mantı hamurunuz esnek olursa, içini doldurma ve kapatma kısmında zorlanmazsınız. Hamurunuz çatlamaz ve yırtılmaz. Ayrıca, hamurunuzun kuruyup sertleşmemesi için

    kapatma işlemini mümkün olduğu kadar hızlı yapmaya çalışmanızı tavsiye ederiz.

    Mantı Tarifinin Pişirme Önerisi

    Mantı suyuna tuz ve zeytinyağı ekleyerek mantı tanelerinizi haşlayabilirsiniz.

    Mantı Tarifi Nasıl Yapılır?

    1. 3 su bardağı unu bir yoğurma kabına boşaltın, ortasını açıp 1 adet yumurta, tuz ve 1 su bardağı ılık suyu ekleyip yoğurun.

      manti-adim-2
    2. Ele yapışmayan, esnek bir hamur elde edince, üzerini kapatarak dinlenmeye bırakın.

      manti-adim-3
    3. İç malzeme için, 1 adet kuru soğanı rendeleyin. 250 gram kıymayı soğana ekleyin.

      manti-adim-1
    4. Daha sonra, karabiber, tuz ve pul biber ekleyerek güzelce yoğurun.

      manti-adim-4
    5. Hamuru bezelere ayırın.

      manti-adim-5
    6. Her bezeyi oklavayla hazır yufkadan biraz kalın bir şekilde açın.

      manti-adim-7
    7. Açtığınız yufkayı kareler şeklinde kesin.

      manti-adim-9
    8. Her karenin ortasına kıymalı harçtan küçük bir parça yerleştirin.

      manti-adim-10
    9. Bohça şeklinde kapatın.

      manti-adim-12
    10. Derin bir tencereye su ekleyip kaynatın ve mantıları yaklaşık 20 dakika pişirin.

      manti-adim-16
    11. Sosu için bir kapta 2 yemek kaşığı tereyağı eritin.

      manti-adim-13
    12. Eriyen tereyağına 2 yemek kaşığı domates salçası ekleyip kavurun.

      manti-adim-14
    13. Pişen mantının suyuyla salçayı biraz açıp birkaç dakika kaynatın.

      manti-adim-15
    14. Mantıyı suyunu süzerek servis tabağına aldıktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.

      manti-adim-18
    15. Üzerine hazırladığınız sosu döktükten sonra kuru nane, sumak ve pul biber ekleyerek servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.

      manti-adim-20





Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen MutfağıMantı Tarifi *Evinizle ilgili Pratik Bilgiler*Mantı Tarifi*Mantı Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı