Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

Bu Blogda Ara

28 Mart 2019 Perşembe

Mercimek Çorbası Tarifi Nasıl Yapılır?

Mercimek Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 yemek kaşığıayçiçek yağı
  • 1 adetkuru soğan(iri doğranmış)
  • 1 yemek kaşığıun
  • 1 adethavuç(iri doğranmış)
  • 1 adetpatates(büyük boy, iri doğranmış)
  • 1 tatlı kaşığıtuz
  • 1 çay kaşığıkarabiber
  • 1,5 su bardağıkırmızı ya da sarı mercimek
  • 6 su bardağısıcak su(1 adet et su tablet ile hazırlanmış)

    Üzeri İçin:

  • 3 yemek kaşığısıvı yağ
  • 2 yemek kaşığıtereyağı
  • 1 tatlı kaşığıkırmızı toz biber

Mercimek Çorbası Tarifinin Püf Noktası

Un ilave etmek çorbanızın daha kıvamlı olmasına yardımcı olacaktır. Eğer çok yoğun kıvamlı çorbalardan hoşlanmıyorsanız un ilave etmenize gerek yoktur.

Mercimek Çorbası Tarifi Nasıl Yapılır?

  1. Derin bir tencereye 3 yemek kaşığı sıvı yağ ekleyin. İri doğranmış 1 adet büyük soğanı sıvı yağ ile birlikte kavurun.
    mercimek-corbasi-adim-1
  2. Kavrulan soğanlara 1 yemek kaşığı unu ekleyin ve kokusu çıkıp, renk alana kadar kavurma işlemini sürdürün. İri parçalar halinde doğradığınız birer adet havuç ve patatesi tencereye aktarıp karıştırmaya devam edin.
    mercimek-corbasi-adim-2
  3. Tuz, karabiber ve bol suda yıkadıktan sonra suyunu süzdürdüğünüz 1,5 su bardağı mercimeği  de ilave edin ve son kez güzelce karıştırın.
    mercimek-corbasi-adim-3
  4. 6 su bardağı suyu da tencereye ilave edin.
    mercimek-corbasi-adim-4
  5. Ardından kapağını kapatın, patates ve havuçlar yumuşayana kadar ara ara karıştırarak 40 dakika kadar pişirin.
    mercimek-corbasi-adim-5
  6. Çorba piştikten sonra pürüzsüz bir kıvam alması için; el blenderından geçirin. 5 dakika daha pişirdikten sonra ocaktan alın.
    mercimek-corbasi-adim-6
  7. 3 yemek kaşığı sıvı yağ ve 2 yemek kaşığı tereyağını bir tavada kızdırın. Üzerine 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biberi ekleyin ve 2 dakika yağı kızdırdıktan sonra ocaktan alın.
    mercimek-corbasi-adim-7
  8. Çorbayı bir kaseye alın ve üzerine kızdırdığınız yağdan gezdirip servis edin.
    mercimek-corbasi-adim-9

Mercimek Çorbası Tarifinin Servis Önerisi

Mercimek çorbasını tereyağında, nane, pul biber vb. baharatlarla kavurarak çeşnilendirdiğiniz kıtır ekmek dilimleriyle servis edebilirsiniz.


Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı *Evinizle ilgili Pratik Bilgiler*

Mercimek Çorbası Tarifi Nasıl Yapılır?

*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı