Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

İzleyiciler

Bu Blogda Ara

14 Aralık 2016 Çarşamba

Sebzeli Et Haşlama

Bol Sebzeli Et Haşlama
Malzemeler
1 buçuk kilo kuzu gerdan
7 küçük boy patates
6 küçük boy kuru soğan
2 küçük boy havuç
2 orta boy domates
2 orta boy kapya biber

2 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz
Hazırlanışı Etleri yıkayarak pişirme tenceresine alıp üzerini geçecek kadar su ilave ediyoruz. 40-45 dakika kadar pişiriyoruz. Sebzelerimizi de soyup temizliyoruz. Ben küçük boy patates soğan kullandım, o yüzden doğramadım. Eğer sizinkiler iriyse ortadan ikiye üçe bölebilirsiniz. Domatesin kabuklarını soyarak iri küp halinde, havuçla biberi ise uzun şeritler halinde doğruyoruz. Haşladığımız etin üzerine sebzelerimizi ilave ediyoruz. Benim etim yağsız olduğu için 2 yemek kaşığı yağ ilave ettim. Eğer sizin etiniz yağlı ise ayrıca yağ koymayabilirsiniz. İsteğe göre az gelirse biraz daha su ilave edip kısık ateşte sebzeler pişene kadar bekliyoruz. Altını kapatmadan önce tuzunu da ilave edip birkaç dakika daha kaynatıyoruz. Piştiğine emin olduğumuz yemeğimizin altını kapatarak dinlenmeye bırakıyoruz. Dinlenen yemeğimizin üzerine isteğe göre limon suyu ve sarımsak rendesi dökerek servis ediyoruz. Eti sertleştirmemesi için yemeğimizin tuzunu en son aşamasında kullanıyoruz. Zahmetsiz, kolay yapılan, nefis bir yemek elde etmiş oluyoruz. Bu tarif anneme aittir ve şimdiye kadar yiyenler hep tarifini istemiştir. Bende severek yaparım, her yaptığımda mutlaka annemi anarım. Deneyeceklere afiyet olsun.

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı *Evinizle ilgili Pratik Bilgiler**

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı