Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

İzleyiciler

Bu Blogda Ara

12 Kasım 2022 Cumartesi

TEK HAMURLA HEM BAKLAVA HEM BÖREK YAPIN AYRI AYRI YOĞURMA DERDİ OLMADAN ...


💜3 yumurta 💜1 su bardağı sıvı yağ 💜1 su bardağı su 💜1 su bardağı süt 💜1 su bardağı yoğurt 💜2 yemek kaşığı sirke (ikiside olur) 💜1 çay kaşığı silme dolu karbonat 💜1 paket kabartma tozu 💜Bir fiske tuz 💜Un (Ben 10 su bardağı kullandım) kulak memesinden sert bir hamur olacak şekilde yoğurun. Un miktarı değişiklik gösterebilir azar azar kontrolü bir şekilde ekleyin (az gelirse ilave edebilirsiniz) 💜Açmak için Nişasta Üzeri için tereyağı ve sıvı yağ Böreğin içi için kavrulmuş soğan ve kıyma kullandım. Arzu ettiğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz 💜 baklava için yağ ölçüm 💜75 gr tuzsuz tereyağı 💜1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ 💜 börek için yağ ölçüm 💜 50 gr kadar tereyağı (varsa tuzlu olandan kullanın yoksa içerisine Yarım çay kaşığı kadar tuz ilave edin) 💜 Yarım çay bardağı kadar sıvı yağ 💜 1 yumurta sarısı Şerbeti için 💜3 su bardğı su 💜3 su bardağı şeker Şeker Kaynamaya başlayınca orta hararette 10 dakika kaynatın 5-6 damla limon suyu sıkın ve 6 dakika daha kaynatıp ocaktan alın. Tatlı sıcak(fırından alınca 5 - 6 dakika kadar harareti geçsin diye bekleyin) 💜Şerbet soğuk olarak şerbetlenecek 💜yağınızı eritin üzerine sıvı yağ ilave edip bir taşım kaynatın Üzerinde ve dibinde oluşan tortularından ince bir süzgeçten geçirerek ayırın Yağınızı sıcak dökmeyin  biraz ılındıktan sonra baklavanıza dökebilirsiniz   💜 tatlımı ve böreğimi 170 dereceye ayarlı fırında en alt rafta Yarım saat pişirdim 💜ardından fırının tabanına koydum ve fırın ısısını 💜150 düşürdüm💜 25-30 dakika kadar da o şekilde kontrollü olarak pişirdim.               🚫🚫NOT🚫🚫 💛Sirke, elma sirkesi kullandım 💛Un, Teksin marka kullandım 💛Nişasta, Mısır nişastası kullandım 💛Kullanmış olduğum bardak ölçüm 💛200 ml lik klasik boy su bardağıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı